Расписание 4 сезона:

1-ая неделя: 02.04 - 08.04 / 2-ая неделя: 09.04 - 15.04 / 3-ая неделя: 16.04 - 22.04
4-ая неделя: 23.04 - 29.04 / 5-ая неделя: 30.04 - 06.05 / 6-ая неделя: 07.05 - 13.05
7-ая неделя: 14.05 - 20.05 / 8-ая неделя: 21.05 - 27.05 / 9-ая неделя: 28.05 - 03.06
10-ая неделя: 04.06 - 10.06 / 11-ая неделя: 11.06 - 17.06

Автор Тема: Genesis LP MUD  (Прочитано 2612 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн Rjak

  • Постоянный участник
  • *
  • Сообщений: 2134
  • Репутация 24
  • Архитектор
    • Просмотр профиля
Genesis LP MUD
Дата: 11 Мая 2017, 13:37 | Сообщение # 1
Дорогие коллеги, я знаю среди вас достаточно настольных ролевиков и вообще людей с фантазией. Мы с Pauletto режемся в чудную игрушку под названием Genesis LP MUD - текстовую многопользовательскую PvE/PvP игрушку в жанре medieval fantasy. Контент игры огромен и собран как из разных литературных источников, так и из "головы" разработчиков. В наличии - Средиземье, где можно стать Рейнджером, Ангмарцем, магом Минас Моргула (да, и даже назгулом) или последователем Валара. Також имеется Кринн, где вы можете присоединится с силам Темной Королевы Такхизис как солдат или как клерик, или к силам Паладина в роли рыцаря Соламнии, или остатся условно-нейтральным членом клана Нейдара или стать кнедером и присоединится к Секретному обществу дядюшки Трапспиннера. Кроме этого есть домейн сделанный по циклу Дарк Сан, по книгам серии Волшебник Земноморья Урсулы ле Гуинн и несколько оригинальных областей. 
Кроме этого, люди умеющие в кодинг могут стать со-авторами игры. 
Официальная страничка https://www.genesismud.org/index.html
Ссылка на веб клиент https://www.genesismud.org/play/
Приходите, помогу и научу.
Ваш сэр Ржак ака Davvol the Dragon Highmaster of the Red Dragonarmy and Ascendent Officer of the Templar Knights of Takhisis

Оффлайн meng

  • Житель форума
  • *
  • Сообщений: 5798
  • Репутация 126
  • форум не место для дискуссий
    • Просмотр профиля
Re: Genesis LP MUD
Дата: 11 Мая 2017, 13:43 | Сообщение # 2
Rjak, текст английский я проплываю мимо
А я, например, иду по пути Муарена и предпочитаю видеть в ББ игру про фэнтезийных человечков, которые гоняют мячик по полю, и если кто-то из них вот так вот бездарно слил момент, то это лично его косяк, и дорога ему на ЛОС. (с) Песец.

Оффлайн Rjak

  • Постоянный участник
  • *
  • Сообщений: 2134
  • Репутация 24
  • Архитектор
    • Просмотр профиля
Re: Genesis LP MUD
Дата: 11 Мая 2017, 13:44 | Сообщение # 3
meng, да, аглицкий. 20 лет назад я с ее помощью поднял свой англиский с A2 до C1

Оффлайн Rjak

  • Постоянный участник
  • *
  • Сообщений: 2134
  • Репутация 24
  • Архитектор
    • Просмотр профиля
Re: Genesis LP MUD
Дата: 11 Мая 2017, 13:55 | Сообщение # 4
Немного игрового процесса

И еще


Оффлайн Vulpus Albus

  • Легенда форума
  • *
  • Сообщений: 9774
  • Репутация 106
    • Просмотр профиля
Re: Genesis LP MUD
Дата: 11 Мая 2017, 14:17 | Сообщение # 5
Rjak,
Чё там, все так же море гринда и кача, как и в большинстве других мудов?
Хочешь, чтобы было сделано хорошо? Делай это сам!

Оффлайн Rjak

  • Постоянный участник
  • *
  • Сообщений: 2134
  • Репутация 24
  • Архитектор
    • Просмотр профиля
Re: Genesis LP MUD
Дата: 11 Мая 2017, 14:22 | Сообщение # 6
Vulpus Albus, ит депендс. В принципе обязательны квесты, коих довольно много (более 300). Экспа делится на 3 категории - квест, комбат и дженерал. Размер чара зависит от их суммы. Но есть одно "но" - бруталити. Чем больше у тебя соотношение комбат+дженерал/квест тем меньше ты получаешь комбат и генерал экспы. Второй момент, в случае смерти снимается часть комбат/дженерал экспы, но квестовая вечно с тобой. По уверению Паши - гринда значительно меньше чем ВоВе и ему подобных играх.
Далее цель твоя какова - всех заовнить можно и мелким назгулом. Можно не гнатся за высшим уровнем, а получать удовольствие от игры на мид-сайзе. Я вот уже 20 лет играю, и так до высшего уровня чара не докачал, ибо приоритеты другие. Но чтобы достичь макс сайза - да гринда до фига. Когда большинство квестов сделаны то остается гринд, еквип хантинг и ролеплей с ПвП.
« Последнее редактирование: 11 Мая 2017, 14:25 от Rjak »

Оффлайн Rjak

  • Постоянный участник
  • *
  • Сообщений: 2134
  • Репутация 24
  • Архитектор
    • Просмотр профиля
Re: Genesis LP MUD
Дата: 11 Мая 2017, 14:29 | Сообщение # 7

Под спойлером многа букв со списком квестов сделанных моим чаром
Спойлер: Показать
> quests
Of the 31 eligible quests in Sparkle, you have completed the following:

  1: Orc Figurine                       17: Auction                          
  2: Duck Sacrifice                     18: Librarian Census                  
  3: Dwarfheim King                     19: Document Restoration              
  4: Faerie Tour #1                     20: Merc Spy                          
  5: Faerie Tour #2                     21: Enchanter Weapon                  
  6: Faerie Tour #3                     22: Enchanter Journal                
  7: Faerie Tour #4                     23: Enchanter Flute                  
  8: Faerie Tour #5                     24: Enchanter Ghost                  
  9: Faerie Tour #6                     25: Sparkle Tour #1                  
 10: Faerie Tour #7                     26: Sparkle Tour #2                  
 11: Goblin Armourer                    27: Sparkle Tour #3                  
 12: Goblin Love                        28: Sparkle Tour #4                  
 13: Darts Challenge                    29: Sparkle Tour #5                  
 14: Perfect Score                      30: Sparkle Tour #6                  
 15: Push Cart                          31: Sparkle Tour #7                  
 16: Gather Honey                      

> u
You walk up the stairs of the majestic tower.
Tower of Realms Floor One.
There are six obvious exits: down, up, terel, gondor, ansalon and krynn.
> terel
Domain Office of Terel.
There is one obvious exit: tower.
A dark crystal orb.
> quests
Of the 35 eligible quests in Terel, you have completed the following:

  1: Orc Fire                           19: Lost Cat                          
  2: Balance Coins                      20: Lost Bracelet                    
  3: Red Death                          21: Kill Bug Queen                    
  4: Maze and Box                       22: Kill Evil Dragon                  
  5: Lost Child                         23: Obelisk Puzzle                    
  6: Jester's Hat                       24: Missing Sandal                    
  7: Bearded Woman                      25: Missing Flower                    
  8: Wrestler's Belt                    26: Batdung for Witch                
  9: Juggling                           27: Accuse Criminal                  
 10: Tight Rope Walking                 28: Gardeners Gloves                  
 11: Magician's Treasure                29: Bandits Treasure                  
 12: Rescue Virgin                      30: Defend Caravan                    
 13: Porcia Riddle                      31: Kill Assassin                    
 14: Tear Tapestry                      32: ----------------------------------
 15: Kill Dark Presence                 33: Labal's Ring                      
 16: Zodiac Gem                         34: Berion's Letter                  
 17: Mine Gem                           35: Trout Fishing                    
 18: Witch's Ring                      

> hint 32
Peering into the orb, you sense the following about quest #32:

You reach out and place your hands on the black orb, while entering a state of
deep concentration. You feel your mind escaping from your body, flowing into
the black orb. Like stepping out of a portal, you arrive at a snow covered area
in the northwestern parts of the Ice Mountains in Terel. You become aware of
a bitter blue-haired male human, frozen to the ground he sits upon. He is
shivering violently. Your vision becomes blurry, and you return to your body
with a jerk, instinctively removing your hands from the orb.


> tower
Tower of Realms Floor One.
There are six obvious exits: down, up, terel, gondor, ansalon and krynn.
> gondor
Tower office of Gondor.
There is one obvious exit: tower.
A dark crystal orb.
A green-eyed dark-haired male human.
> quests
Of the 35 eligible quests in Gondor, you have completed the following:

  1: Smuggle the Herb                   19: The Ranger Trap                  
  2: Minas Tirith (Tour 1)              20: The Enchanted Seed                
  3: Minas Tirith (Tour 2)              21: ----------------------------------
  4: Minas Tirith (Tour 3)              22: The Lost Ring of Edoras          
  5: Minas Tirith (Tour 4)              23: Elfhelms Job                      
  6: Aid Gilraen                        24: The Rabbit Stew                  
  7: ---------------------------------- 25: The Eagles Egg                    
  8: The Arraw Horn                     26: ----------------------------------
  9: Pelargir Statue                    27: Sirith Pig                        
 10: Kill mosquito larvae               28: Paint Quest                      
 11: The Chess Challenge                29: Entering Minas Morgul            
 12: The Vengeful Wight                 30: The Standard of Angmar            
 13: The Minas Tirith Murder!           31: Beacon Signal Sabotage            
 14: The Lighthouse of Pelargir         32: Corsair Captain                  
 15: Repair the Dock                    33: The Courier of Isengard          
 16: Pelargir (Tour 1)                  34: Evidence in Isengard              
 17: Pelargir (Tour 2)                  35: ----------------------------------
 18: Pelargir (Tour 3)                

> tower
Tower of Realms Floor One.
There are six obvious exits: down, up, terel, gondor, ansalon and krynn.
> ansalon
Tower office of Ansalon.
There is one obvious exit: tower.
A dark crystal orb.
> quests
Of the 16 eligible quests in Ansalon, you have completed the following:

  1: Ballista Tour                       9: Job for Satania                  
  2: Free Sanction Slave                10: Return Handkerchief to Princess  
  3: Return Rat to Kendermore Dwarf     11: Free Slave Girl                  
  4: Recover Hacchak                    12: Free and Help Merchant            
  5: Discover Ferret Name               13: Dougan Redhammer                  
  6: Venerate Nature                    14: Recover Solamnian Armour          
  7: Return Sword to Wounded Knight     15: Bloodsea Treasure Hunt            
  8: Recover Sword for Fermammon        16: Dragonarmy Guru Quest            

> tower
Tower of Realms Floor One.
There are six obvious exits: down, up, terel, gondor, ansalon and krynn.
> krynn
The Land of Krynn.
There is one obvious exit: tower.
A bulletin board and a dark crystal orb.
> quests
Of the 46 eligible quests in Krynn, you have completed the following:

  1: Tour - Adv Guild in Solace         24: Identify Draconians              
  2: Tour - Tantallon Trinkets          25: Palanthas Hop and Malt            
  3: Tour - Drakmar Dragonbane Grave    26: Palanthas Peat                    
  4: Tour - Palanthas Lighthouse        27: Palanthas Authorization Form      
  5: Tour - Newports Delivery Office    28: ----------------------------------
  6: Tour - Vingaard Keep Courtyard     29: Griffon Quest                    
  7: Tour - Flotsam Tavern              30: Dwarfgate Quest                  
  8: Tour - Haven Seeker Temple         31: Dragonlance Quest                
  9: Minor - Pick Apple                 32: Bear Quest                        
 10: Minor - Tantallon Beers            33: Furnace Quest                    
 11: Minor - LifeQuest of Brimsch       34: Kender Quest                      
 12: Minor - Questmaster's Glasses      35: Gnome Explosive Device            
 13: Major - Free Salamic               36: Knight Museum Tour                
 14: Thief Entrance Quest               37: Knights Spur Wood                
 15: ---------------------------------- 38: Question Draconian                
 16: Schorsch Board Quest               39: Free Draconian                    
 17: Haven Seeker Chalice               40: Bless Frozen Corpse              
 18: Help Refugees                      41: Thanoi Wine                      
 19: Qualinesti Lost Scout              42: Imprisoned Griffon                
 20: Crypt Quest                        43: Cleanse Solace Fountain          
 21: Chicken Ingredient Quest           44: Recover Toron Standard            
 22: Black Dragon Quest                 45: Vault Explore                    
 23: Pax Tharkas Prisoner Quest         46: Vingaard Mountain Top Explore    

> tower
Tower of Realms Floor One.
There are six obvious exits: down, up, terel, gondor, ansalon and krynn.
> u
Tower of Realms Floor Two.
There are six obvious exits: down, up, genesis, avenir, earthsea and shire.
> avenir
Avenir's Tower of Realms Room.
There is one obvious exit: darkness.
> quests
Of the 25 eligible quests in Avenir, you have completed the following:

  1: Elven Ghost                        14: Jadestone's Flower                
  2: Magic Square                       15: ----------------------------------
  3: Rat Hunt                           16: Bury Captain's Bones              
  4: ---------------------------------- 17: Wolf Song                        
  5: Return Book                        18: Falchion Sacrifice                
  6: Help Fisherman                     19: Bakona's Hat                      
  7: Jadestone's Letter                 20: ----------------------------------
  8: Relieve Itch                       21: Dark Elf's Task #1                
  9: Infidel Plans                      22: Dark Elf's Task #2                
 10: Nochipa's Head                     23: ----------------------------------
 11: Thirsty Kilnar                     24: ----------------------------------
 12: Tomato Drop                        25: ----------------------------------
 13: Rescue Faerie                    

> TICK IN 5 SECONDS.
h all
You are physically feeling very well and mentally in a vegetable state.
> darkness
Tower of Realms Floor Two.
There are six obvious exits: down, up, genesis, avenir, earthsea and shire.
> earthsea
Earthsea Domain Office.
There is one obvious exit: tower.
A dark crystal orb and a red leather-bound book.
> quests
Of the 20 eligible quests in Earthsea, you have completed the following:

  1: Find Special Moss                  11: Karg Eye                          
  2: Corral Sheep                       12: Drum                              
  3: Weather Worker                     13: Gather Ginseng                    
  4: Find Parchment                     14: Find Blue Seashell                
  5: Headache Cure                      15: Find Herb for Harbour Master      
  6: Find Teddy Bear                    16: Gather Lucky Items                
  7: Remove Goat from Roof              17: Return Bird to Nest              
  8: Find Treat for Cat                 18: Find Carving Wood                
  9: Gather Clams                       19: Gather Honeycomb                  
 10: Find Apple                         20: Find Sandal                      

> tower
Tower of Realms Floor Two.
There are six obvious exits: down, up, genesis, avenir, earthsea and shire.
> shire
Shire domain office.
There is one obvious exit: tower.
A dark crystal orb.
> quests
Of the 29 eligible quests in Shire, you have completed the following:

  1: Letter Quest #1                    16: Pie Quest                        
  2: Letter Quest #2                    17: ----------------------------------
  3: Black Horse                        18: Locket Quest                      
  4: Help Mrs. Maggot #1                19: Moria Exit                        
  5: Help Mrs. Maggot #2                20: Fishing Quest                    
  6: ---------------------------------- 21: Mapping Quest                    
  7: ---------------------------------- 22: Feather Quest                    
  8: ---------------------------------- 23: ----------------------------------
  9: ---------------------------------- 24: Climb Quest                      
 10: ---------------------------------- 25: ----------------------------------
 11: Help Tom Bombadil #2               26: Prisoners Part #1                
 12: Farmers Hay                        27: Prisoners Part #2                
 13: ---------------------------------- 28: Prisoners Part #3                
 14: Find Bracelet                      29: Prisoners Part #4                
 15: Milk Quest                        

> tower
Tower of Realms Floor Two.
There are six obvious exits: down, up, genesis, avenir, earthsea and shire.
> u
Tower of Realms Floor Three.
There are six obvious exits: down, up, cirath, emerald, raumdor and kalad.
> cirath
The border.
There is one obvious exit: tower.
A dark crystal orb.
> quests
Of the 0 eligible quests in Cirath, you have completed the following:


> tower
Tower of Realms Floor Three.
There are six obvious exits: down, up, cirath, emerald, raumdor and kalad.
> emerald
Emerald's Office.
There is one obvious exit: tower.
A dark crystal orb.
> quests
Of the 9 eligible quests in Emerald, you have completed the following:

  1: Antique Sword                       6: Torque Quest (Signal)            
  2: Find Rillian                        7: Torque Quest (Found Tower)        
  3: Torque Quest (Right Fragment)       8: Torque Quest (Acquired Torque)    
  4: Torque Quest (Left Fragment)        9: Torque Quest (Final Stage)        
  5: Torque Quest (Found Grotto)      

> tower
Tower of Realms Floor Three.
There are six obvious exits: down, up, cirath, emerald, raumdor and kalad.
> raumdor
Tower office of Raumdor.
There is one obvious exit: tower.
A dark crystal orb.
> quests
Of the 4 eligible quests in Raumdor, you have completed the following:

  1: Occultist's Dagger                  3: Khiraa Entrance                  
  2: Drakmere Holy Scriptures            4: Maze Quest                        

> tower
Tower of Realms Floor Three.
There are six obvious exits: down, up, cirath, emerald, raumdor and kalad.
> kalad
Tower office of Kalad.
There is one obvious exit: fog.
A dark crystal orb.
> quests
Of the 34 eligible quests in Kalad, you have completed the following:

  1: Beggar Quest                       18: Kilsek Quest                      
  2: Trader Quest                       19: Claddath Quest                    
  3: Tablet Quest                       20: Coffee Quest                      
  4: Kid Quest                          21: ----------------------------------
  5: Knife Quest                        22: Taskmaster Quest #1              
  6: Beer Quest                         23: Taskmaster Quest #2              
  7: Ledger Quest                       24: Taskmaster Quest #3              
  8: Prisoner Quest                     25: Taskmaster Quest #4              
  9: Locket Quest                       26: Taskmaster Quest #5              
 10: Bounty Quest                       27: Park Quest                        
 11: Goblin Quest                       28: Museum Quest                      
 12: Scale Quest                        29: Minotaur Gem Quest                
 13: Holy Quest                         30: Assassins Quest #1                
 14: Tower Quest                        31: Assassins Quest #2                
 15: Oracle Quest                       32: Assassins Quest #3                
 16: Water Quest                        33: Spy Quest                        
 17: Mara Quest                         34: Red Fang Goblin Quest            

hint 21
Peering into the orb, you sense the following about quest #21:

You reach out and place your hands on the black orb, while entering a state of
deep concentration. You feel your mind escaping from your body, flowing into the black orb. Like stepping out of a portal, you find yourself in a hut in the southern part of Kabal. You see a wretched woman who appears to be in charge of this club of beggars. Your vision becomes blurry, and you return to your body with a jerk, instinctively removing your hands from the orb.


> fog
Tower of Realms Floor Three.
There are six obvious exits: down, up, cirath, emerald, raumdor and kalad.
> u
Tower of Realms Floor Four.
There are six obvious exits: down, up, faerun, wiz, khalakhor and calia.
> faerun
A large stone workroom.
There is one obvious exit: tower.
A dark crystal orb.
A withered old male human.
> quests
Of the 3 eligible quests in Faerun, you have completed the following:

  1: Collect Eggs                        3: ----------------------------------
  2: ----------------------------------

> tower
Tower of Realms Floor Four.
There are six obvious exits: down, up, faerun, wiz, khalakhor and calia.
> khalakhor
A grassy knoll.
There is one obvious exit: tower.
A dark crystal orb.
> quests
Of the 24 eligible quests in Khalakhor, you have completed the following:

  1: Port Macdunn Introduction Tour     13: Grovel Quest                      
  2: Port Macdunn Inspection Tour       14: Snail Quest                      
  3: Incense Quest                      15: Spy Camp                          
  4: ---------------------------------- 16: Element Quest                    
  5: ---------------------------------- 17: Transform Quest                  
  6: ---------------------------------- 18: Noigo Maze                        
  7: ---------------------------------- 19: Cadu Rescue Girl                  
  8: Statue Quest                       20: Spirit Quest                      
  9: Scroll Quest                       21: Potion Quest                      
 10: Skeleton Quest                     22: Paint Dragon                      
 11: Feed Beggar                        23: Blue Dragon                      
 12: Paper Quest                        24: Jabberwock                        

> tower
Tower of Realms Floor Four.
There are six obvious exits: down, up, faerun, wiz, khalakhor and calia.
> calia
The Calian Scribes' Office.
There is one obvious exit: tower.
A dark crystal orb and Calian Chronicles Discussion Board.
A squinty-eyed ink-stained male human.
> quests
Of the 31 eligible quests in Calia, you have completed the following:

  1: Sword of Light                     17: Argos City Tour #1                
  2: Obelisk Quest                      18: Argos City Tour #2                
  3: Wolf Quest                         19: Argos City Tour #3                
  4: Spear Tour                         20: Argos City Tour #4                
  5: Mermaid Sea Quest                  21: Argos City Tour #5                
  6: Lucky Lure Quest                   22: Grotto Entrance                  
  7: Gelan Sightseeing Tour             23: Thalassian Gate                  
  8: Gingerbread Quest                  24: Thalassian Administrator West    
  9: Gelan Gopheroo                     25: Thalassian Administrator East    
 10: Gelan Number Game                  26: Return Steering Wheel            
 11: Gelan Alchemist Potion             27: Thalassian Aeria Staff Quest      
 12: Gelan Polymorph                    28: Eldoral Horn                      
 13: ---------------------------------- 29: Seer and the Lord                
 14: Dephonian Temple                   30: Sword in the Stone                
 15: Satyr Quest                        31: Eye of the Beast                  
 16: Frog Quest                        


Оффлайн Rjak

  • Постоянный участник
  • *
  • Сообщений: 2134
  • Репутация 24
  • Архитектор
    • Просмотр профиля
Re: Genesis LP MUD
Дата: 01 Июля 2017, 16:40 | Сообщение # 8
А тем временем прогресс не стоит на месте. Открылась новая гильдия SoHM (School of High Magic по мотивам Саги о Копье), а також закончился рекод Секретного Общества дядюшки Трапспиннера. Полным ходом идет рекод Драгонарми с целью баффнуть красных и опустить синих.